Toggle Nav
Winkelwagen
Minicart USP
minicart_usp

GRATIS verzending vanaf €49!

Sightful (BE) English Français Nederlands Sightful (NL) English Nederlands
Snel herbestellen

Veelgestelde vragen

Algemeen

Welke betaalmethodes kan ik gebruiken?

Naast het veelgebruikte iDEAL kun je bij ons ook met Bancontact, creditcard of met PayPal betalen.

Kan ik lenzen voor slechts één oog bestellen?

Dat kan. In dat geval kun je één van de twee blauwe hokjes met ‘links’ en ‘rechts’ naar keuze uit- of aanvinken. Zo kun je voor slechts één oog toch je lenzen bestellen.

Waarom werkt mijn kortingscode niet?

Weet je zeker dat je de goede code hebt ingevuld? Het kan eventueel zo zijn dat de code is verlopen, of dat deze code al eerder is gebruikt. Neem voor de zekerheid even contact met ons op. We willen er natuurlijk zeker van zijn dat je geen leuke korting misloopt!

Hoe gaan jullie om met mijn persoonlijke gegevens?

Bij Sightful snappen we dat jouw gegevens privé zijn, we gaan dan ook heel voorzichtig om met je gegevens en hebben meerdere beveiligingsmaatregelen getroffen om deze gegevens te beschermen. Lees er meer over in onze privacy statement.

Kan ik andere lenzen proberen?

Mocht je dit willen doen, adviseren we om dit altijd in overleg met je opticien te doen. Je ogen zijn gevoelig, ga er daarom zorgvuldig mee om.

Kan ik bij Sightful ook online een bril bestellen?

Bij Sightful is het niet mogelijk om online een bril te bestellen. Mocht je naast het dragen van contactlenzen ook af willen wisselen met een bril, dan kun je voor de beste kwaliteit tegen de scherpste prijs online brillen bestellen bij Charlie Temple. Gebruik de code "SIGHTFUL" en ontvang 5% op de gehele bestelling.

Kan ik een vergoeding krijgen van mijn zorgverzekering als ik bij Sightful bestel?

In Nederland is Sightful officieel erkend door zorgverzekeraars. Hier lees je er meer over: Lenzen en je zorgverzekering

Registratie / Mijn account

Wat moet ik doen als ik mijn wachtwoord ben vergeten?

Geen zorgen. Als je jouw wachtwoord bent vergeten kun je simpelweg op ‘wachtwoord vergeten?’ klikken op de inlogpagina.

Ik wil graag mijn gegevens aanpassen, waar doe ik dat?

Je gegevens kun je aanpassen in Mijn account. Hier vind je tevens de mogelijkheid om je wachtwoord aanpassen.

Wat moet ik doen om de korting voor vaste klanten te krijgen?

De korting voor vaste klanten krijg je automatisch na meerdere bestellingen. Hier hoef je dus zelf niets voor te doen. Meer informatie over de verschillende loyalty status niveaus vind je hier.

Waar vind ik de factuur van mijn bestelling?
De factuur wordt automatisch aan de e-mail toegevoegd die je krijgt als we je bestelling versturen. Ook kan je, in je account op de website, alle facturen terugvinden.

Retouren

Wat moet ik doen als ik de verkeerde lenzen heb ontvangen?

Wanneer je de verkeerde lenzen hebt besteld of ontvangen, kun je het beste gelijk contact opnemen met onze klantenservice. Dan proberen wij het direct voor je op te lossen!

De lenzen die ik heb besteld zijn beschadigd aangekomen. Wat moet ik doen?

Dat is uiteraard niet de bedoeling. Wanneer je beschadigde lezen hebt ontvangen, kun je het beste gelijk contact met ons opnemen. Wij proberen het vervolgens zo snel mogelijk op te lossen.

Zit er garantie op de producten?

Op al onze producten is de wettelijk vastgelegde garantie van toepassing. Als je aanspraak wilt maken op deze garantie, neem dan contact met ons op.

Levering

Hoe bezorgen jullie mijn bestelling?

Hiervoor gebruiken we de betrouwbare bezorgservice van DHL & BPOST in België. Dit biedt jou als klant het gemak en vertrouwen van de Track & Trace mogelijkheden. En dat zorgt voor een soepele bezorging van je bestelling.

Wanneer wordt mijn bestelling verstuurd?

We geven bij elk doosje lenzen of lenzenvloeistof aan of deze op voorraad zijn en wanneer ze kunnen worden verzonden bij een eventuele bestelling. De lenzen die we op voorraad hebben en vóór 22:00 uur worden besteld, worden dezelfde dag nog verwerkt en verstuurd!

Zijn je lenzen niet op voorraad? Dan bestellen we ze voor je na en heb je ze met 2 tot 5 werkdagen in huis. 

Hoe traceer ik mijn bestelling?

In Mijn account kun je te alle tijde de status van je order bekijken, dit kan vaak direct na je bestelling. Zodra je bestelling tracking informatie heeft, krijg je de Track & Trace-code per e-mail toegestuurd. Is er iets niet helemaal duidelijk of heb je andere vragen over je order? Neem dan vooral contact op met ons team. We helpen je graag!

Kan ik mijn bestelling nog annuleren?

Omdat we je bestelling vrij snel in behandeling nemen, kan het zijn dat we al bezig zijn je order te verwerken. Het is daarom belangrijk om direct contact met onze klantenservice op te nemen. We proberen je dan zo snel mogelijk te helpen.

Wat als sommige items in mijn bestelling wél op voorraad zijn en de andere niet?

We versturen je lenzen in één volledige verzending. We zullen dus de voorraad van alle items in je bestelling afwachten voor we je bestelling verzenden. De leverindicatie met de langste bezorgtijd in je bestelling is daarom de werkelijke leverindicatie.

Mijn bestelling is verstuurd maar ik heb nog niks ontvangen, kunnen jullie helpen?

Zodra we je lenzen overhandigen aan DHL / BPOST, krijg je een mail met de track&trace code. Als je pakketje is gescand in het sorteercentrum wordt de track&trace bijgewerkt. Hier kan soms een vertraging in optreden. Duurt het te lang of heb je vragen? Ons team helpt je graag!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

10% korting op je volgende bestelling?
Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief!